MG sa na autosalóne v Šanghaji pochválilo konceptom Cyber X. Ten predznamenáva príchod nového elektrického SUV novej rodiny vozidiel Cyber, ktoré majú do ponuky vniesť viac emócií. Kým roadsteru Cyberster sa to podarilo takpovediac „na prvú“, s novinkou, ktorej dizajn mal pod palcom slovenský dizajnér Jozef Kabaň, to tak celkom nevyzerá. Od velikána, ktorý nakreslil Bugatti Veyron a vydarené Škody Octavia, Superb či Kodiaq, sme možno čakali o čosi viac. Cyber X je SUV veľkosti Škody Elroq alebo Mercedesu-Benz EQB. Na rozdiel od nich však vyznáva drsnejší charakter.

Vidieť to na prísne kubistických proporciách s kolmou prednou časťou, takmer vodorovnej kapote či svalnatých blatníkoch a masívnom zadnom stĺpiku. Aerodynamika išla viac-menej bokom, i keď kľučky sú vysúvacie a predné reflektory v podstate tiež. Vyklápajú sa, až keď ich treba, ako v časoch dávnych Ferrari alebo prvej generácie Mazdy MX-5. Na omráčenie verejnosti je to však málo, podobne ako diódová lišta vzadu, svietiace logá MG alebo matný zelený lak. Uvidíme, čo z toho sa vôbec dostane do sériovej produkcie.

MG o koncepte veľa neprezradilo. Nepoznáme presné rozmery, techniku ani interiér, pretože štúdia má nepriehľadné okná. Isté však je, že Cyber X bude prvým modelom postaveným na novej elektrickej platforme E3 koncernu SAIC. Táto platforma použije štrukturálnu batériu, ktorá bude integrálnou a najmä nosnou súčasťou podlahy. To umožní vytvoriť väčšiu svetlú výšku, priestrannejší interiér a zároveň znížiť výrobné náklady. Kedy sa Cyber X dostane k prvým zákazníkom, MG neprezradilo. O jeho príchode do Európy však nepochybujeme, MG tu má vynikajúco rozbehnutú kariéru, i keď dnes čelí zničujúcemu clu EÚ na čínske elektromobily.
Pripomeňme, že Jozef Kabaň sa stal šéfdizajnérom skupina SAIC približne pred rokom, po tom, čo odišiel z pozície šéfdizajnéra značky Volkswagen. Jeho rukopis sme mohli vidieť vlani na koncepte MG GTS, i keď toto kupé vychádzalo ešte z roadsteru Cyberster, navrhnutého pred príchodom Kabaňa do čínskej automobilky. Práve Cyber X má byť jeho prvou prácou, za ktorú zodpovedal takpovediac od podlahy. Výsledok nie je márny, ale v Číne, kde vládne neľútostná konkurencia desiatok nových výrobcov áut, to na úspech asi stačiť asi nebude.
